
Wat ik doe
Vanuit een interim leidinggevende rol of een coachende/adviserende rol creëer ik wendbare en excellente teams.
Ik geloof in dienend leiderschap en in een integrale aanpak om teams te versterken. Als interim manager of adviseur kijk ik in onderlinge samenhang naar alle factoren die het succes van een team bepalen zoals visie en beleid, werkprocessen, onderlinge samenwerking, patronen en cultuur, aanwezige competenties, historie van het team en de context waarin het team beweegt (bijv. hoe kijken klanten tegen het team aan en welke ontwikkelingen komen op het team af).
Ik adviseer over mogelijke verbeterpunten en ondersteun het team in het doorvoeren van deze verbeteringen. Niet door ellenlange beleidsdocumenten op te stellen, maar door samen met het team interventies in de werkpraktijk te doen die direct tot betere resultaten leiden.
Het resultaat is een bruisend en professioneel team met enthousiaste medewerkers. Medewerkers die ruimte in hun hoofd en hun agenda ervaren zodat ze kunnen excelleren in hun werk en kunnen groeien. Het team staat in goede verbinding met haar klanten en partners en het is voor iedereen duidelijk waar het team wel en niet van is. Er is grip op de werkvoorraad en de capaciteit wordt gemanaged waardoor het team haar wendbaarheid vergroot.
Wie ik ben
Mijn specialisme is Communicatie, verandermanagement en organisatieontwikkeling. Ik heb een achtergrond in Communicatie en HRM en jarenlange ervaring in het communicatievak. Eerst als senior communicatieadviseur en later ook als teamleider. De afgelopen jaren heb ik vooral bij gemeenten gewerkt. In de praktijk heb ik gezocht naar de meest effectieve manier om een wendbaar communicatieteam te creëren waarin medewerkers excelleren. De resultaten van deze zoektocht zet ik nu in voor andere (communicatie)teams die ook willen professionaliseren. Ik ben resultaatgericht, enthousiast, innovatief, empathisch en met een flinke dosis relativeringsvermogen en zelfspot.
Lees ook: Interview gemeente Noardeast-Fryslân — Communiceren met focus